Cycling.lt
2022 gegužės 29, Sekmadienis
  • Plentas
  • Trekas
  • MTB|BMX
  • A-Z
  • Miestas
  • Video
  • Galerija
  • Rekomenduojame
No Result
View All Result
  • Plentas
  • Trekas
  • MTB|BMX
  • A-Z
  • Miestas
  • Video
  • Galerija
  • Rekomenduojame
No Result
View All Result
Cycling.lt
No Result
View All Result

Lietuviai Londone įkūrė dviračių kavinę

2015 vasario 4
0
Lietuviai Londone įkūrė dviračių kavinę
Dalintis FacebookDalintis Google

Mažytė kavinukė Pietų Londono Bermondsey rajone paprastam praeiviui turbūt niekuo nesiskirtų nuo nemažos dalies jaukių šeiminių Anglijos sostinės užeigų: garsiai pokšintis ir pieną pučiantis aparatas ir po žiemos saulės nutviekstą mažytę patalpą pasklidęs geros kavos kvapas. Tačiau tai, kad „Machine“ nėra tokia jau įprasta kavinė, išduoda ant baro išdidžiai stovintis šakotis, viliojantys mamos ką tik iškepti saldūs grybukai bei visur išdėlioti (ir ant lango kabantys) dviračiai ar net iš dviračio ratų paties šeimininko pagaminti staliukai.

Prieš trejus metus, dar nenurimus finansų krizei, lietuvių pora Londone pasiryžo atidaryti dviračių krautuvėlę ir remonto dirbtuves. O per trečiąjį šeimos verslo gimtadienį gruodį jie verslą dar labiau išplėtė – tose pačiose patalpose atidarė kavinę. Apie itin sėkmingą pirmąjį verslą ir dviračių kultūros ypatumus „Tiesa“ kalbėjosi su Vytautu ir Viktorija Dronseikomis.
– Kaip nusprendėte prie sėkmingai veikiančios dviračių parduotuvės ir remonto dirbtuvių prijungti dar ir kavinę? Pritrūko veiklos?
– Viktorija: Buvo praktinė priežastis: dažnai žmonės pas mus ateidavo trumpam remontui, pavyzdžiui, pasikeisti pradurtos dviračio kameros. Toks taisymas užtrunka iki pusvalandžio, tad beveik visi klientai mums sakydavo: „Gerai, einu kur nors kavos išgerti.“ Be to, dabar Londone dviračiai ir kava – labai populiaru, tokia nauja mada atėjusi.
– Vytautas: O ir mes patys čia pusę dienos praleidžiame, tad daug smagiau būti savoje aplinkoje. Kai ši vieta tebuvo dviračių dirbtuvės, ir grindys buvo kitokios, ir lempos baltos dienos šviesos, o dabar viskas šilčiau, jaukiau.
Ir klientai, kai ateina pas mus, tai visada su kokiomis nors problemomis – tai grandinė nutrūko, tai padangą nuleido…
– Viktorija: Nenorėjom, kad jie pas mus kaip pas daktarą eitų – su neigiamomis emocijomis. Norėjome sukurti žmonėms vietą, kur jie norėtų ateiti ir pasilikti ilgiau.
– Vytautas: Atėję klientai juokaudavo: „Tikimės pas jus nebegrįžti“, bet dabar bus kitaip. Kartu pritrauksime ir žmones, kurie gal ir nevažinėja dviračiais, bet geria kavą. Geriančių kavą ar arbatą juk turbūt daugiau, nei dviratininkų.
– Tačiau Londone pastaruosius kelerius metus dviračių kavinės kuriasi viena po kitos. Kuo jūsiškė bus kitokia?
– Viktorija: Stengiamės burti bendruomenę. Norime daryti gerą kavą, kad ne iš bet kur ji būtų. Dėl to nemažai investavome ir į įrangą, ir į pačią kavą – ji yra viena iš geriausių Londone. Mūsų ruošiama „Monmouth“ kava yra vietinė, gaminama čia, Pietryčių Londone – ji skrudinama vos penkių minučių atstumu nuo mūsų, ir žmonės tai žino.
Mes esame mažas vietinis verslas, tą ir klientams pabrėžiame – žmonės labai nori palaikyti šeiminius verslus.
– Vytautas: Labiau norime tapti dviratininkų klubu, atsipalaidavimo zona žmonėms, kurie nori kitokios kavinės. Nes kavinių prie namų visi turime, o būtent dviračių kavinių – dar ne tiek ir daug.
– Prieš šiek tiek daugiau trejus metus dviračių remonto dirbtuves ir parduotuvę atidarėte gruodžio mėnesį, kavinukę – irgi žiemą. Šiek tiek neįprastas sezonas dviračių verslui pradėti?
– Vytautas: Kad čia, Londone, ta žiema ne lietuviška. Kokia čia žiema – ne žiema visai!
– Viktorija: Kad ir kokia ta žiema būtų, tai puikus laikas įsivažiuoti prieš vasaros sezoną. Jeigu būtume vasarą atidarę, vis tiek užtruktų kelis mėnesius, kol klientai mus pažintų.
– Bet ir metus neįprastus verslui pradėti pasirinkote: 2011-ieji asocijuojasi su krize, nesaugumu – tada dar buvo neaišku, ar blogi laikai jau pasibaigę. O jūs štai tokį nišinį verslą nusprendėte pradėti?
– Viktorija: Atvirkščiai, mes gilinomės į tą sritį, ir ji kaip tik atrodė labai perspektyvi. Finansų krizė dviračių verslo nelabai palietė, nes sunkiais laikais žmonės taupo transportui, ypač viešajam, o dviratis yra vos ne pigiausia transporto priemonė.
– Vytautas: Bet mūsų verslas gimė labiau iš idėjos. Nebuvo tokio mąstymo: „Kas čia dabar būtų pelninga? O, dviračiai dabar kyla – investuojam.“ Ne, dviračiai buvo mano labai didelis hobis nuo mažų dienų, Viktorijai irgi labai patiko. Atvažiavau į Londoną, ieškojau darbo, bet neradau nieko, kas patiktų. Sutikom panašių žmonių, kurie jau vystė dviračių verslą, ir jie mus labai įkvėpė. Pagalvojom, kad ir mes taip galim daryt.
– Čia, kampe, judviejų dviračiai ir suglausti, ar ne?
– Vytautas: Kiek save prisimenu, vis ant dviračio – nuo triratuko iki „Ereliuko“. Dar tada, kai bėginiai dviračiai tik pasirodė Lietuvoje, tą irgi turėjau – pilnos kelnės laimės buvo.
– Viktorija: Nors vaikystėje turėjau triratuką, tikru dviračiu važinėti išmokau vėlai – keturiolikos. Tėtis per gimtadienį dviratį iš Daugpilio į Zarasus man atvarė: 25 kilometrus atmynė su nuospaudomis ant rankų, nes aš labai norėjau dviračio. Mano pirmasis buvo baltarusiškas „Aistas“, bet man jis labai patiko. Greitai išmokau važinėti, po to su dviračiu jau nesiskyriau.
– Viktorija visą rytą ruošia kavą, tu, Vytai, nepakilai nuo remontuojamo dviračio – visada taip aiškiai darbus išsidalijate?
– Vytautas: Dabar darbai labai aiškūs (abu juokiasi – aut past.), anksčiau visaip būdavo. Pirkimus tai vienas, tai kitas darydavom, jei aš užsiėmęs remontu, Viktorija su žmonėmis bendrauja ir pan. Viską darėme abu, ir abiems viskas buvo nauja – juk nebuvome jokie verslininkai. Čia mūsų pirmas verslas, realios patirties neturėjome, tik įsivaizdavimą, kaip tai turėtų atrodyti – viskas atėjo iš praktikos.
– Bet Viktorija dviračių netaiso?
– Vytautas: Ne, kodėl, – kartais susitepa rankas ir padeda.
– Viktorija: Kai Vytas išvažiuodavo, aš tik kokią dviračio kamerą ar padangą pakeisdavau.
– Vytautas: Baik tu! Ateidavo vyrai, po 40–50 metų, ir žiūri liūdnai į savo dviratį, sako: „Va, nuleido padangą, nežinau, ką daryti.“ O manęs nėra, išvažiavęs, tai Viktorija viens du – ir padarė. Jie apakę stovėdavo ir žiūrėdavo, kaip ji greitai ir gerai sutvarkydavo jiems dviratį.
– Viktorija: Kai kurie klientai neima į galvą, jiems visiškai „dzin“, kas ką daro – jei čia dirbi, vadinasi, ir remontuoji. Bet yra buvę ir tokių, kurie sako: „Tik nesakyk, kad čia tu darei“, nes jiems gėda, kad patys negalėjo susitvarkyti ir tai už juos padarė mergina.
– Dviratininkų skaičius Londone nuolat auga. Tačiau ar šis nuo transporto priemonių dūstantis miestas tikrai dviračiams draugiškas?
– Vytautas: Kaip pažiūrėsi. Man, nors visą gyvenimą dviračiu važinėjusiam, prie Londono buvo sunku priprasti – daug eismo, daug autobusų, taksi, ir eismas kita puse… Bet pripratau, ir dabar yra daug geriau – atsirado dviračių takų, daugiau ženklų, daugiau reklamos apie dviratininkus. Situacija gerėja.
– Londone susidaro įspūdis, kad dviratininkai čia itin rūpinasi savimi: važiuoja ir su šalmais, ir su specialia apranga, net su kaukėmis nuo automobilių išmetamųjų dujų.
– Vytautas: Esmė – ne aksesuarai. Londone reikia infrastruktūros, visiems prieinamų dviračių takų, kad važiuodamas dviračiu nesijaustum lyg per išgyvenimo kelionę. Turėtum jaustis saugus. Kiti žmonės nė nesėda ant dviračio Londone, nes nesijaučia saugūs – čia nėra nuo mašinų eismo atskirtų dviračių takų.
Aišku, dabar, kai valstybė skatina važinėti dviračiais (per darbovietę gali nusipirkti dviratį be mokesčių ir taip sutaupyti iki 40 proc.), žmonės į darbą dviračiais važiuoja dažniau. Pamatė, kad kolega važiuoja ir vis dar gyvas, – reikia ir kitam (juokiasi – aut past.).
Labai gerą dviračių infrastruktūrą turinčiose Olandijoje ar Danijoje žmonės važinėja su paprastais miesto dviračiais ir kasdieniais drabužiais – taip, kaip eina pėsčiomis, taip ir ant dviračio sėda. Bet Londono kultūra kitokia – dviratininkas turi turėti ir šalmą (tai yra gerai), ir specialią ryškią striukę, ir kaukę. Čia tarsi toks kultas – jei esi dviratininkas, turi turėti visą įrangą, visus įmanomus įrenginius, spidometrus ir t. t. Tam daug įtakos padarė ir sportas: daug britų dviratininkų yra laimėję medalius. Žmonės vis tiek nepraleidžia to pro ausis, bando kopijuoti, perka brangius dviračius, aprangą, šalmus, bando lygiuotis į savo sportininkus.
– Ir Jūs abu Londone su dviračiais turbūt nesiskiriate?
– Viktorija: Taip, praktiškai nesiskiriame. Nors ir dideli atstumai, tačiau bet kur galime nulėkti. Mes net ir į koncertus su dviračiais važiuojame. Nebent sekmadieniais, kai ne į darbą reikia vykti ir labai lyja, tada jau metro važiuojam į miestą.
– Vytautas: O ir į renginius Londone kitaip nespėtume. Kavinę ir parduotuvę uždarome apie septintą vakare, visi renginiai prasideda pusę aštuonių, tai kaip tu su viešuoju transportu spėsi Londone per tokius kamščius?
– Jūsų verslui – jau treji, išsiplėtėte. Ar viską jau sukūrėte taip, kaip norėjote? Gal imsitės kitų projektų?
– Vytautas: Didžiausias mūsų planas kaip tik dabar ir įgyvendinamas, tik viską, ką esame sumanę, reikia padaryti šimtu procentų.
Keisis mūsų asortimentas, nenorime būti masinė parduotuvė-garažas, kur įeini ir visur vienodos prekės, visur vienodai užgriozdinta. Nenorime būti užsikrovę, nes kai užeini į kitas parduotuves, ten nėra laisvo lopinėlio, viskas užkišta, dviračiai virš galvų, ant sienų, po kojom – viskas apversta. Norime nuo to pabėgti. Verslą pradėjome su idėja, kad būsime kitokie, būsime gražesni – to ir siekiame.Viktorija Rinkevičiūtė, Tiesa.com
Žymos: Dviračių kavinė

Susijusios naujienos

No Content Available

Discussion about this post

Facebook Instagram
Cycling.lt

Dviračių sporto naujienos iš Lietuvos ir Pasaulio

Naujienos:

  • A-Z (117)
  • Galerija (9)
  • Miestas (39)
  • MTB|BMX (45)
  • Plentas (649)
  • Rekomenduojame (18)
  • Trekas (85)
  • Video (88)

Projektą administruoja:

Pro Cycling LT
VšĮ „Plento taurė“
info@procycling.lt
+370 615 25589

© Visos teisės saugomos. Kopijuoti ir platinti Cycling.lt skelbiamą informaciją be sutikimo draudžiama.

No Result
View All Result
  • Buy Theme
  • Demos
    • ADMAG
    • TECHPULSE
    • FAMOUS
    • MASHUP
    • HYPERZINE

© Visos teisės saugomos. Kopijuoti ir platinti Cycling.lt skelbiamą informaciją be sutikimo draudžiama.