Praėjusį penktadienį neformali darbo grupė rinkosi pas Šiaulių miesto merą Justiną Sartauską. Buvo gvildenami miesto dviratininkų ir pėsčiųjų ateities klausimai, kuriuos apibendrino miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas Romanas Kančauskas.
Infrastruktūros, Architektūros, Sporto skyrių specialistai, Šiaulių turizmo informacijos centro l.e.p. direktorė Rūta Stankuvienė, buvusi direktorė Giedrė Brazlauskaitė, dviračių sporto entuziastai diskutavo apie miesto dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūros ateitį. Buvo aptarti prioritetai, opiausios miesto problemos.
Neapgalvota viaduko rekonstrukcija
Šiuo metu yra rekonstruojamas dviračių ir pėsčiųjų takas nuo Gegužių gatvės iki vadinamojo senojo viaduko Tilžės gatvėje.
„Šis takas jungia vieną seniausių dviračių takų Lietuvoje – iki Bubių. Šis takas skirtas tiek poilsiui, tiek ir susisiekimui darbo reikalais. Problema ta, kad pasiekus viaduką, viskas baigiasi“, – Etaplius.lt teigė Romanas Kančauskas.
Šiuo metu dviračių eismas viaduku ribojamas – dviratį per viaduką reikia persivaryti. Anot R. Kančausko, savivaldybė tokio sprendimo ėmėsi dėl to, kad čia jau įvyko keli nelaimingi atsitikimai.
„Sunku tą taką, skirtą dviračiams ir pėstiesiems, pavadinti šaligatviu. Mano nuomone, realiausia šiuo metu nutiesti specialų viaduką dviračiams ir pėstiesiems. Galbūt bus priimtas sprendimas taką prijungti ir prie esamo viaduko“, – teigė R. Kančauskas.
Pagal KET taisykles, jei šalia nėra įrengto dviračių tako, dviratininkai gali važiuoti važiuojamąja kelio dalimi. R. Kančauskas pripažįsta, kad tai viena iš išeičių, tačiau tikrai ne pati saugiausia.
Takai, apjungiantys miestą
Toliau, išsprendus viaduko problemą, dviračių takas galėtų tęstis Dubijos gatve, Draugystės prospektu, vėl grįžti į Tilžės gatvę ir tęstis iki Kryžių kalno.
„Sporto entuziastai, žinoma, norėtų, kad takas eitų išilgai Tilžės gatvės, tačiau nuo P. Cvirkos iki Vytauto g. situacija yra labai sudėtinga. Čia galbūt reikėtų aukoti dalį važiuojamosios kelio dalies“, – komentavo R. Kančauskas.
Anot jo, labai svarbu sutvarkyti ir pietinio miesto rajono takus, kuriuo naudotųsi didžioji dalis miesto gyventojų.
„Labai naudinga būtų nutiesti dviračių taką kaip Gegužių gatvės tęsinį, pro Gegužiukų gyvenvietę iki pat Rėkyvos ežero. Dėl sutvarkyto paplūdimio, atnaujintos ežero prieigų infrastruktūros šis takas gali tapti puikiu rekreaciniu traukos objektu“, – teigė direktoriaus pavaduotojas.
Lietuvai – „Judumo planai“
Pagal naujausius Europos Sąjungos reikalavimus, miestų infrastruktūros plėtrai lėšos bus skiriamos tiems miestams, kurie prioritetą skiria automobilių eismo mažinimui miesto centre.
„Judumo planas“ netrukus bus pradėtas rengti. Šiais metais plano įgyvendinimui pinigų dar nėra skirta, tačiau kitąmet jau bus būtinai. Šiemet pradėsime ruošti dokumentus. Aišku, nesklandumų gali atnešti ir artėjantys rinkimai, tačiau jei ir toliau dirbsiu, rūpinsiuosi šiuo projektu“, – šypsojosi R. Kančauskas.
Balandį – dviračių nuomos punktai
Dar praėjusiais metais dviračių gamykla „Baltik vairas“ ir naujasis jos vadovas danas Peteris Jensby pareiškė iniciatyvą įrengti dviračių nuomos punktus mieste.
„Gamykla dovanoja Šiauliams trisdešimt naujų dviračių, o Šiaulių „Aušros“ muziejus sutiko administruoti visus nuomos punktus. Bus pastatyti dviračių stovai, o išsinuomoti dviratį teks užėjus į kurį nors muziejaus padalinį. Tikslios nuomos punktų vietos kol kas nėra žinomos“, – Etaplius.lt teigė R. Kančauskas
Pasak jo, tokios sistemos kaip sostinėje įrengti kol kas nėra galimybių, tad pradedama nuo to, kokias sąlygas miestas turi šiandien.
Po savaitės dviračių gamykloje vyks dar vienas susitikimas tarp savivaldybės atstovų, verslininkų ir muziejaus darbuotojų. Tuomet ir turėtų paaiškėti tikslesnė informacija.
„Dviračių nuoma turėtų pradėti veikti nuo balandžio 1 dienos“, – teigė R. Kančauskas.
eatplius.lt
Discussion about this post